Vet ej 10

Jobbig morgon. Hon som gav mig medicinen på morgonen såg att jag hade gjort illa mig vilket ingen får se så det var sjukt jobbigt men det var tur att sjuksköterskan är här idag, hon plåstrade om lite men det gick inte att tejpa ihop, när har det någonsin gått liksom. Men jag ville inte sy och jag vet av erfarenhet hur allvarligt det måste vara för att man ska sy efter ett visst antal många timmar och det var inte så allvarligt så jag plussade på några gågna timmar när hon frågade när jag gjorde det och så kollade hon på klockan och skakade på huvudet. Orkar inte med tjatet. Nu förväntar jag mig en rejäl uppläxning av psykologen på terapin idag. Men jag orkar inte bry mig faktiskt. Det är min kropp och de kan inte ta in mig på sjukhuset utan att jag har en allvarlig psykisk störning vilket jag inte har. Jag har väldigt svårt att se att ett vårdintyg på mig skulle bli godkänt, jag är inte ett dugg psykotisk.

Men sen vart det bättre, jag vågade spela kort lite med personalen här på eget initiativ vilket jag aldrig gjort förut så är lite stolt faktiskt. Att jag vågar ta av resurserna som finns här. Det var bra gjort.

Ikväll åker jag till Stockholm för att vara med familjen över jul. Det ska bli mysigt. Jag ser fram emot det jättemycket. Hoppas att ni alla som läser får en god jul!

Lämna en kommentar