Medicinbabbel

Det var rond idag. Jag borde egentligen pratat med läkaren men varken orkade eller vågade. Jag har väldigt svårt med läkare, han som jobbar här är bra och jag känner honom någorlunda efter ett års kontakt, men jag blir alltid nervös och rädd när jag ska prata med honom. Så jag låter oftare bli.

Jag är kluven när det kommer till medicinen. På ett sätt har jag väldigt svårt att förstå hur några piller ska ta död på mina svårigheter. Samtidigt måste jag erkänna att den faktiskt har hjälpt, ännu en gång. Och då tänker jag att det kanske finns andra mediciner som också kan hjälpa mig med mina andra problem.

Fast jag räknade ut lite snabbt nu att jag har prövat 38 olika psykmediciner som jag minns och vet vilka det är. Så det finns kanske inte så många kvar att prova. Men allt kan ju hänga på kombinationer och klockslag.

Fast jag vet inte. Vill ändå inte ändra nåt nu innan resan. Men jag ångrar nu att jag inte pratade med läkaren för nu måste jag vänta en hel vecka tills nästa ronden.

Lämna en kommentar