Min framtid.

Om jag fick gratis mirakel och allt som jag behöver och vill ha, samt ta bort behovet av saker jag inte vill vara i behov av. Då kan jag se framtiden men inte i vitögat för det tar ett tag. 

Jag kan börja med att säga att om jag för tio år sedan skulle tippat hur mitt liv skulle bli, så kunde jag ju aldrig i min vildaste fantasi tro att mitt liv skulle se ut så som det gör nu. Jag trodde jag skulle bo hemma hos min pappa tills jag blev arton år och vid den tidpunkten skulle jag vara helt mirakulöst vuxen och självgående, flytta till egen bostad och gå yrkeshögskola. 

Fast det blev liksom inte så. Jag har nu svårt att tänka på framtiden eftersom den är så abstrakt och jag har ingen erfarenhet av ett liv utanför sjukdomsbubblan. Jag kan inte föreställa mig ett liv utan personal dygnet runt för det har funnits personal dygnet runt sen jag var sexton. 

MEN jag kan tänka mig många små saker som skulle göra mitt liv bättre i framtiden. Jag vill bo i ett annat upptagningsområde än där jag är skriven nu. Jag vill ha ett kök. Jag vill ha två katter. Jag vill ha bättre kontroll på min ekonomi.

Och detta är knäppt jag vet men jag tänker även att när alla mina kroppsdelar matchar varandra vad gäller mängd ärrvävnad så är jag klar med det här jobbiga jävla självskadebeteendet.

Ha. Ha.

Lämna en kommentar