Vet ej 5

Vi är bara åtta patienter på avdelningen nu och en är avviken så det är väldigt lugnt och det är skönt. Idag har jag inte gjort något alls utom att fått hjälp att borsta håret och duscha, vilket var välbehövligt för jag hade inte gjort det på några veckor, jag hatar sånt men det var skönt att få det gjort faktiskt. Och så hade jag läkarsamtal, sista samtalet innan utskrivningssamtalet. Men det var inget direkt viktigt som sas där. Mamma är i Stockholm och ska komma hit ikväll. En rätt bra dag.

För övrigt har jag tänkt en del på hur jag vill ha mitt sexliv när jag blir utskriven. Jag känner att jag inte längre vill ha sex med en massa olika personer som jag inte har någon djup relation med och att jag ärligt talat kan få nåt mycket bättre än de killarna jag brukade ligga med förut. Jag vill ha en riktig relation som går sakta fram och som handlar om mycket mer än bara sex, det får till och med vara mycket mindre sex än jag är van vid, det ska liksom inte vara det som är det viktiga. Jag vill träffa någon som det börjar långsamt med. Och sånt tar ju tid. Men det är slut med förhastat sex nu. Då får jag klara mig utan i så fall. Och det känns bra att jag kom fram till det.

Lämna en kommentar